o co vlastně jde?

     Struktura LARPu,  je označována jako tzv. sandbox. To znamená vytvoření prostředí, v němž  má hráč prakticky neomezenou svobodu v rozhodování a jednání. Klasické larpové hry jsou většinou zaměřené na vcelku přímočarém servírování příběhu nebo problémech hráčů, které následně řeší. LARP také obsahuje příběh, řadu úkolů, hádanek a přehršel dalšího, avšak nechává hráče, aby je objevil sám. Pokud tedy sami chtějí. Hráči mohou hrát přesně tak, jak se jim líbí a to své si tak najde každý. Někoho baví utíkat před hlídkami. Jiní chtějí vysedávat na Baru a vyprávět jak ty vypadalo dřív. Jiný hodlá vytvořit skupinu sledující vyšší cíl, někdo by zase rád řešil politiku. To vše a ještě mnohem víc je v LARPu možné.

    Jsou zde také neherní postavy a organizátoři, kteří dohlížejí na chod hry a zadávají hráčům různé úkoly. Avšak nic nebrání hráčům dělat to samé. Ve výsledku si sami hráči vytvářejí vlastní hru, zatímco organizátoři se starají o bezproblémový chod herního prostředí a těm zvídavým nabízí také volně se rozvíjející příběh. Cílem akce postalovíkend je vytvořit uvěřitelné prostředí města a jeho okolí v postapokalyptackém světě, ve kterém si  každý vytvoří jedinečné dobrodružství, a odnese si spoustu nových zážitků.

Historie projektu

   Postapovíkend je mladý projekt s vysokým potenciálem pro rozvoj. Každý ročník bude v něčem nový, a doufáme, že i lepší.

 Na přelomu zimy a jara roku 2015 vznikla myšlenka Postapovíkendu. Zpočátku nešlo o nic složitého, avšak postupně se začali kumulovat nápady. Oslovili jsme pár lidí, zda by chtěli něco takového zkusit. A beta test byl na světě. V červnu téhož roku jsme se sešli v bývalém vojenském areálu v Ralsku. Vyzkoušeli jsme dohromady 3 možnosti, jak hrát. Zjistili jsme, co ve hře chybí a mohlo by ji posunout dál a naopak co je ve hře navíc a brzdí ji.

Na ročník 2017 se nám podařilo vytvořit stabilní politický a ekonomickéhoý systému, který umožňil plynulý průběh hry a zároveň vytvářl cíle, na které se hráči mohli upnout. Novinkou bylo zapojení tvrdého režimu diktatury a rozvrstvení společnosti. Další výraznou změnou tohoto ročníku byla reálná hrozba ve wastelandu ze strany nájezdníků a především mutantů.

Na ročník 2018 je v plánu lehce a nenáslině (tak aby hra byla otevřena novým hráčům) navázat na příběh roku předešlého. Leč politický systém diktatury fungoval, rozhodli jsme se ho změnit. A to jak z hlediska již zmíněného lehkého navázání příběhu, tak (a to především) z hlediska toho, že chceme hráčům (a vlastně i sobě) přinést nový pohled na život v postapokalyptickém recivilizovaném městečku a jeho politiku. Novinkou na následující rok bude tedy nový politický systém, řada nových zákonů a především složitá byrokracie, větší důraz na spolupráci obyvatel města, mnohem, ale mnohem větší nebezpečí přicházející z wastelandu, chceme důrazněji prosazovat RP hráčů a omezit pojmy "offgame" a "neherně" na nutné minimum (je trochu tristní, že CP a orgové, mohou být "offgame" jen 5 minut čistého času za celou dobu hry a někteří hráči, takto tráví čas hry i několikrát denně - Vzdávám hold všem, kteří poctivě hrály a tomuto fenoménu se vyvarovali.)...